Search

Recent Posts

תחקיר הפיגוע בירושלים: המחבל הגיח מאחור, החיילים לא ירו - וואלה!

תחקיר הפיגוע בירושלים: המחבל הגיח מאחור, החיילים לא ירו - וואלה!

תחקיר הפיגוע בירושלים: המחבל הגיח מאחור, החיילים לא ירו
צילום: תיעוד מבצעי מד"א, משטרת ישראל, עריכה: עמית שמחה

המחבל שביצע את פיגוע הדריסה הלילה (חמישי) וגרם לפציעתם של 12 חיילים מחטיבת גולני הפתיע אותם מאחור בזמן שצעדו בירושלים - כך עולה מתחקיר ראשוני בשטח. החיילים, שהתגייסו לשורות החטיבה בנובמבר האחרון, לקחו חלק בטקס השבעה בכותל המערבי והיו בדרכם למתחם התחנה, אז התרחש הפיגוע.

התחקיר, שהחל עם שחרורם של כמה מהחיילים מבתי החולים בתום סדרת בדיקות, מעלה כי המחבל למעשה הפתיע את החיילים, נעצר, הסתובב על מקומו ונסע במהירות לכיוון מזרח ירושלים. עוד עולה כי החיילים לא הגיבו בירי בזמן האירוע. המפקדים טענו כי החיילים, שרק לאחרונה התגייסו, לא היו מורגלים בתרחישים מסוג זה בתוך שטח מדינת ישראל.

בפיגוע נפצעו 12 חיילים, בהם אחד במצב קשה ו-11 נוספים במצב קל. צוות מד"א שהגיע למקום העניק להם בסיוע כוחות רפואה של צה"ל טיפול רפואי ופינה אותם לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והר הצופים.

מכוניתו של המחבל הדורס אותרה בבית ג'אלה סמוך לבית לחם, לאחר שככל הנראה השאירה שם ונמלט מהמקום. כוחות הביטחון מנהלים מצוד אחריו ועורכים סריקות כדי לאתרו.

הפרמדיק עוז פולק והחובש אלי פרחי סיפרו כי "כשהגענו למתחם התחנה ראינו המולה, על המדרכה שכבו שלושה צעירים ובסמוך התהלכו כתשעה צעירים נוספים שנפגעו, ביצענו מיון ראשוני מהיר, אחד מהפצועים היה מחוסר הכרה, וסבל מחבלה רב מערכתית, כל השאר היו בהכרה מלאה, צעיר כבן 20 סבל מחבלות בראש ובגפים וסיפר לנו שרכב הגיע ופגע בהם, הפצוע השלישי ששכב סבל מחבלות קלות בגוף. שאר תשעת הצעירים הנוספים שהתהלכו במקום, חלקם חשו ברע וחלקם סבלו מחבלות קלות מאוד".

"תפילותינו נתונות לרפואת חיילינו הפצועים המטופלים בבית החולים הבוקר", אמר נשיא המדינה ראובן ריבלין בעקבות פיגוע הדריסה. "אני סמוך ובטוח כי כוחותינו הדולקים אחר המחבל יגיעו אליו ויביאו אותו למיצוי הדין במהרה. לא נאפשר לטרור הארור להרים ראשו ונאבק בו ללא פשרות".

פיגוע הדריסה בא כחלק מהמתיחות הגוברת אחרי פרסום "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. התכנית, שטראמפ הציג לפני שבוע יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כוללת הכרה בריבונות הישראלית על ההתנחלויות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן, לצד הקפאת הבנייה למשך ארבע שנים שבמהלכן יתנהל משא ומתן על הקמת מדינה פלסטינית.

במערכת הביטחון העלו את הדריכות בעקבות פרסום תכנית השלום האמריקנית בכל מוקדי החיכוך עם האוכלוסייה הפלסטינית. כמו כן, מתבצע ניטור לכל אורך שעות היממה של הרשתות החברתיות, לצד הערכות מצב תכופות.

Let's block ads! (Why?)



2020-02-06 08:24:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzkzMDbSAQA?oc=5
52781803071244

Bagikan Berita Ini

0 Response to "תחקיר הפיגוע בירושלים: המחבל הגיח מאחור, החיילים לא ירו - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.