Search

Recent Posts

חברי הפצועים בפיגוע הושבעו בכותל המערבי: "הם היו בשוק" - ישראל היום

חברי הפצועים בפיגוע הושבעו בכותל המערבי: "הם היו בשוק" - ישראל היום

שעות ספורות לאחר הפיגוע בירושלים הגיעו חבריהם של הלוחמים שנפצעו בפיגוע לפנות בוקר (חמישי) לכותל המערבי, ושם הושבעו. למרות הפיגוע הקשה הוחלט בחטיבה להמשיך כמתוכנן את ההשבעה ברחבת הכותל. עד ראייה שהיה במקום מספר כי התחושה במקום הייתה קשה. לרוב השבעה היא אירוע חגיגי, אך הפיגוע העיב על האווירה. "הם נראו קצת בשוק", הוא סיפר ל"ישראל היום".

צילום: חדשות הכותל המערבי

לאחר ההשבעה נותרו חלק מהלוחמים בכותל המערבי, מתפללים לרפואת חבריהם שנפצעו. הלוחמים התפללו "וותיקין" מול הכותל, והמתפללים האחרים שהיו במקום בירכו אותם ואת הפצועים. רק בשעה 7:00, לאחר לילה לבן, הם עזבו את המקום.

הלוחמים ברחבת הכותל // צילום: חדשות הכותל המערבי

שמחה ועצב מעורבבים יחד // צילום: חדשות הכותל המערבי

הלוחמים היו אמש בסיור מורשת בירושלים, בדרכם לכותל המערבי, כשלפתע הגיח הרכב שבו נהג המחבל ודרס אותם. 14 בני אדם נפצעו בפיגוע בסך הכל, מתוכם 12 לוחמי גולני. מדובר בפלוגה ממחזור נובמבר שערכה סיור מורשת לפני טקס השבעה והייתה בדרכה לכותל. החיילים הלכו על המדרכה ברחוב דוד רמז בסמוך למתחם התחנה, כאשר הרכב שנסע מאחוריהם האיץ ופגע בהם מאחור. כמה מהחיילים ניסו להכניס מחסנית, אך הם לא הספיקו לירות על המחבל.

החייל שנפצע קשה הובהל לבית החולים שערי צדק כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית, והוכנס לחדר הניתוח אחרי שעבר הערכה ראשונית ובדיקות הדמיה. 11 החיילים שנפצעו באורח קל ופונו לבתי החולים שערי צדק, הדסה הר הצופים והדסה עין כרם.

מתפללים עד אור הבוקר ליד הכותל // צילום: חדשות הכותל המערבי

עד ראייה לפיגוע סיפר: "הגעתי מכיוון גן הפעמון וראיתי אותו. הוא התקרב לכיכר, האט, ודרס את הקבוצה של החיילים שהייתה שם, בערך 20 חבר'ה."ניסיתי לרדוף אחריו עם עוד שני חיילים שהיו במקום אבל הוא נמלט. הבנתי מיד שמדובר בפיגוע, התקשרתי למשטרה ודיווחתי על האירוע. הוא היה לבד ברכב".

פאראמדיק מד"א עוז פולק, וחובש על אופנוע מד"א אלי פרחי סיפרו: "כשהגענו למתחם התחנה ראינו המולה. על המדרכה שכבו שלושה צעירים ובסמוך התהלכו כתשעה צעירים נוספים שנפגעו.

צילום: דוברות מד"א

"ביצענו מיון ראשוני מהיר. אחד מהפצועים היה מחוסר הכרה וסבל מחבלה רב מערכתית, כל השאר היו בהכרה מלאה. צעיר כבן 20 סבל מחבלות בראש ובגפיים וסיפר לנו שרכב הגיע ופגע בהם. הפצוע השלישי ששכב סבל מחבלות קלות בגוף, שאר הצעירים התהלכו במקום, חלקם חשו ברע וחלקם סבלו מחבלות קלות מאוד.

"בסיוע כוח רפואה של צה"ל וחיילים שהיו במקום הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם לבתי החולים. כשמצבו של אחד קשה, אחד בינוני, והשאר במצב קל".

Let's block ads! (Why?)



2020-02-06 07:22:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzMxMTk50gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzMxMTk50gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "חברי הפצועים בפיגוע הושבעו בכותל המערבי: "הם היו בשוק" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.